Dostępność

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

WSTĘP

Urząd Miasta Radlin / Straż Miejska w Radlinie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej STRAZ.RADLIN.PL.

Data publikacji strony internetowej: 2013-11-07.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: Nie dotyczy.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Niektóre z zastosowanych rozwiązań technicznych mogą utrudniać nawigację lub odbiór treści, niektóre elementy i materiały mogą nie zawierać wymaganych elementów, w tym opisów tekstowych. Powodem wyłączenia są w szczególności uwarunkowania techniczne.

Oświadczenie sporządzono dnia: 2024-02-28.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

INFORMACJE ZWROTNE I DANE KONTAKTOWE

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Andrzej Hajm, adres e-mail . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 324590235. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA

Siedziba Straży Miejskiej w Radlinie znajduje się w budynku zlokalizowanym przy ul. Mariackiej 93, na parterze. Do siedziby prowadzi jedno wejście od frontu budynku, z parkingu przed budynkiem. Parking jest dostępny wyłącznie dla klientów Straży Miejskiej i Policji, nie posiada wyznaczonych miejsc dla osób niepełnosprawnych. Przed wejściem do budynku znajduje się krawężnik o wysokości około 20 cm, bez możliwości ominięcia. Do siedziby prowadzą drzwi otwierane ręcznie na zewnątrz, w korytarzu drugie drzwi otwierane ręcznie na zewnątrz. Do siedziby można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Brak ogólnodostępnej toalety. Udostępniamy usługi dla osób niesłyszących – po wcześniejszym zasygnalizowaniu takiej potrzeby. W uzasadnionych przypadkach, istnieje możliwość zawezwania strażników miejskich przed budynek, w tym celu należy zadzwonić na nr 501227408.


Wskazany wyżej dzień sporządzenia niniejszego oświadczenia wskazuje datę ostatniej aktualizacji deklaracji lub datę ostatniego przeglądu deklaracji. Data zmiany statusu deklaracji: 2024-02-28.


Funkcję koordynatorów do spraw dostępności pełnią pracownicy Urzędu Miasta Radlin. Dane kontaktowe koordynatorów oraz pozostałe informacje dot. zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami publikowane są w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Radlin pod adresem https://radlin.pl/dostepnosc.